Theater Tuschinski » Discussões

Top 2000 komt eraan

• Dagoe disse...
    • Usuário
    • Nov 15 2007, 0h38

Top 2000 komt eraan

Heerlijk zo tegen het eind van het jaar is het altijd tijd voor bezinning; "wat heb ik toch het laatste jaar gedaan", "of juist niet gedaan" en ook de vraag "Staat bohemian raphsody weer terug op 1 in de top 2000?""

De top 2000 komt er dus weer aan. Voor iedereen; hoe onmogelijk dan ook, wat is jou top 5 allerbeste songs allertijden?

• Ultimate 5

1) Death Cab for Cutie – I Will Follow You Into the Dark
    2) Porcupine Tree – Arriving Somewhere but Not Here
    3) Tool – 10,000 Days (Wings Pt 2)
    4) The Frames – Sad Songs
    5) Anathema – Closer

Althans, dat is wat op m'n lastFM-pagina staat, dus daar kun je niet omheen toch?
    Als iedereen dit rijtje nou even opstuurt naar radio 2... Heb ik ook een goede Kerst.

• top 5?

nou vooruit...

1) Death Cab for Cutie - Soul Meets Body
    2) The Doors - L.A. Woman
    3) Death Cab for Cutie - Sound Of Settling
    4) Fionn Regan - The Underwood Typewriter
    5) Fionn Regan - Hunter's Map

jeetje... wat een afwisselend lijstje...

en voor een beetje variatie: Eigenlijk vind ik Marching Bands Of Manhattan het beste popliedje ooit gemaakt.

"... and since they had yet to develop a music recording industry, they were forced to fall back on older, more traditional forms of banditry."
    • FTCH disse...
    • Usuário
    • Nov 23 2007, 9h48
    Jeff Buckley - Forget Her
    Muse - Citizen Erased
    Rilo Kiley - A Better Son/Daughter
    Cat Power - Nude As The News
    Johnny Cash - Hurt

En morgen is dit lijstje weer anders :P.

• haha ik heb ook netjes mijn last.fm lijstje neergezet... zelf de top vijf bepalen is het minder bekende dertiende werk van hercules...

"... and since they had yet to develop a music recording industry, they were forced to fall back on older, more traditional forms of banditry."
  • Ellende

Ik presenteer eind december weer mijn jaarlijkse album top10 v.a. 2000, dat is al een ellendig karwei. Maar favoriete individuele nummers selecteren is een werk waar zelfs Herakles moedeloos van zou worden.
    Voor de vorm zal ik een min of meer betekenisloos Last.FM-rijtje poneren [top 7, gezien de gedeelde plek 2, 4 en 7]:
    1. Joy Division - Transmission [wel redelijk terecht]
    2: Shora - Arch & Hum,
    2: Shora - Parhelion,
    4: Shora - Siphrodisias,
    4: Shora - Klarheit [Shora heeft 1 goed album gemaakt van 4 nummers, dat ik toevallig best vaak geluisterd heb.. maar volkomen misplaatst hier],
    4: King Crimson - The Court of the Crimson King [volkomen terecht!],
    7: Joy Division - Novelty,
    7: The Mars Volta - Inertiatic ESP,
    7: Oceansize - The Charm Offensive,
    7: Ulan Bator - Fly, Candy Dragon, Fly! [alle plek 7-nummers zijn wel briljant, maar of ze nou op plek 7 thuishoren..]

Goed, om deze zinloze post nog enigszins vruchtbaar af te sluiten gooi ik even een knuppel in een daarvoor bestemd hoenderhok (wat moet je er anders mee?): ik vind Bohemian Rhapsody één van de meest hemeltergende rotnummers ooit!

As the noise of the past builds up into a crescendo.
    The layers of rubbish waste that accrue, amplified a million times or more.
  • Re: beste popliedje?

zeke_sideburn said:
    en voor een beetje variatie: Eigenlijk vind ik Marching Bands Of Manhattan het beste popliedje ooit gemaakt.

Ik vind persoonlijkThe Killing Moon en eigenlijk het hele album Ocean Rain, en dan vooral de 2e helft daarvan, wellicht de beste popmuziek ooit.. En dit nu snel posten voor ik weer ga twijfelen!

• japz disse...
    • Usuário
    • Nov 30 2007, 12h33

Beste popliedje

Past de hele discografie van queen in 1 top 5?
    On topic: kom op nou jongens, het is de top 1999 met de bohemian rhapsody altijd op 1. Die hoort daar gewoon!
    Mijn last fm top 5
    1 Fire When Ready – She Had Two Smiles
    2 Interpol – C'mere
    3 Interpol – Evil
    4 Madonna – Get Together
    5 Fire When Ready – They Call Her Echo

Toegift: The Shins - Australia

• bohemian crhapsody?

Ach die jongens van Queen...

(Misschien niet helemaal on topic, maar vooruit)
    In Bohemian Rhapsody meen ik nog enige zelfspot te bespeuren. Wellicht dat ik het daardoor nog een beetje kan pruimen.

Anders is dat bij het Magnum Opus van John Miles: Music
    Beter getiteld: Alle muzikale pretentie op deze wereld samengebald in een tergend lang nummer.

Laten we dat nummer alsjeblieft uit ons collectief geheugen weren.

• Crhapsody indeed. En laten we buiten 'de snor' Queen maar helemaal uit ons collectieve geheugen weren.. Alhoewel, het is natuurlijk in zekere zin ook een historisch monument van menselijk falen, dus misschien moet het toch als waarschuwing voor latere generaties bewaard blijven. Maar we kunnen op z'n minst onze handen er vanaf trekken. Gewoon in koor (maar vooral dan weer niet meerstemmig in symfonisch arrangement!): "ich habe es nicht gewusst." Naar goed gebruik de besnorde schreeuwlelijk overal de schuld van geven..

Offtopic: binnenkort ook in Nederland verkrijgbaar: Rogier! Ik ga even zo'n twee weekjes op vakantie in eigen land, dus in plaats van rijkelijke Italiaanse decemberdiners kom ik Tuschinski wel weer even lastig vallen. Tot binnenkort in de Schiller dus, en de FeBo (EINDELIJK!).

NB: vergelijk ik daar nou echt Freddy Mercury met Hitler?

• Dagoe disse...
    • Usuário
    • Dez 6 2007, 14h25
    niks mis met snorren!

• japz disse...
    • Usuário
    • Dez 7 2007, 0h28
    Interessante vergelijking, een aan aids gestorven homo en hitler.. maar het gaat toch om brian may? of was dat niet meteen duidelijk?
    On Topic: Hij staat op 1 joepie! Nieuw jaar in met bohemian rhapsody!

Usuários anônimos não podem postar mensagens. É preciso fazer login ou criar uma conta para postar nos fóruns.