The Scandinavian Academy » Discussões

Vilken var den senaste skandinaviska akt du såg live?

• Vilken var den senaste skandinaviska akt du såg live?

Och då syftar jag på etablerade artister/band, inte allehanda demoband.

För min del var det senaste stora jag var på Peace & Love -06:

Lisa Ekdahl
    Stefan Sundström
    Thåström
    Laleh
    Nationalteatern

Nej visst fan. Jag såg Bo Kaspers Orkester i Sundsvall på Lucia.

"Don't forget to dance, don't forget to smile"
    • Ekolod disse...
    • Usuário
    • Abr 11 2007, 19h22
    Var länge sedan jag såg något band live, eftersom att Vätternfestivalen hemma i Motala verkar vara på väg att läggas ner och kompisarna inte är rika nog att gå på festivaler och konserter.

Såg Lars Winnerbäck med familjen för två-tre år sedan. Det är det senaste jag kan minnas :S

• Muppo disse...
    • Usuário
    • Abr 11 2007, 22h01
    Om det måste vara svenskt band i Sverige så har jag inget att berätta om. Men om det räcker med svenskt band så såg jag Soilwork på en tysk festival förra sommaren:P.

• storvall disse...
    • Usuário
    • Jul 26 2007, 6h22
    hmm.. egentligen gillar jag inte svensk musik [förutom mando diao kanske], men det är ju lulekalaset här varje år, så då blir det i alla fall att man ser några band. så senast var förra året, då jag såg.. BWO.

• icypiece disse...
    • Usuário
    • Set 21 2007, 12h25
    Takida, sahara hotnights, neverstore och europe på gatufesten i juli detta år

• 712009 disse...
    • Usuário
    • Nov 12 2007, 21h33
    CRASHDÏET den 27/10 -07 i västerås

• Johnossi och Mando Diao pa Where The Action Is i Sthlm den 14 juni.

Johnossi hade jag inte hort nagonting av innan sa det var helt okej att kolla in dem (de spelade innan Dirty Pretty Things, haha), medan Mando Diao spelade en massa daliga latar, sen typ en lr tva bra och sen slutade de, eftersom Sverige spelade med Spanien :/

Skulle vilja se Hakan Hellstrom live nagon gang :)

Don't think I have a forum signature at the moment. How incredibly cocky. Tihi, tihi, tihi.
    • [Usuário excluído] disse...
    • Usuário
    • Ago 3 2008, 16h40
    Siste skandinaviske var vel The Haunted i karlstad, de var good ^^ en stund siden nå :)

• Immat disse...
    • Usuário
    • Mai 11 2009, 3h22
Usuários anônimos não podem postar mensagens. É preciso fazer login ou criar uma conta para postar nos fóruns.