Norway (Norge) » Discussões

Hvem er dere?

• Hvem er dere?

Kom igjen da, folkens! Snakk litt!

Jeg er litteraturstudent i Oslo, har blant annet interesse for film, musikk og litteratur, og liker å være sosial og ute på ting i byen.

Hvem er dere?

Tempter, tempting, tempt me. Molest me. You know that I'll submit.
    • ejvestre disse...
    • Usuário
    • Ago 29 2005, 15h36
    jeg hører på musikk dagen lang mens jeg tjener penger til livets opphold som programmerer. Og jeg audioscrobbler fordi den eldste sønnen min syntes det var en god idé. Og det er det jo :-)

• Jeg snublet helt tilfeldig over audioscrobbler, og syns det var en morsom måte å bli kjent med folk på samtidig som man får masse musikktips :)

Tempter, tempting, tempt me. Molest me. You know that I'll submit.
    • vidarino disse...
    • Usuário
    • Ago 29 2005, 17h20
    Jeg er også såpass heldig(?) at jeg jobber som programmerer og med data og internett generelt, med hjemmekontor, så jeg kan også høre på musikk så mye jeg vil, stort sett.

Fikk tips om Audioscrobbler av en nett-bekjent, og har omsider, etter et langt opphold (uten at jeg helt vet hvorfor), begynt å fylle på musikk-profilen min igjen. Har siden funnet mange nye band som jeg ellers aldri hadde hørt om, så jeg er strålende fornøyd. :)

Har forøvrig også laget LastFMProxy (reklame, reklame). Det er et program som gjør at du kan bruke et hvilket som helst mp3-avspillingsprogram for å høre på radioen her. Du slipper m.a.o. å bruke last.fm sin offisielle "player", som dessverre en del personer har problemer med å få til å funke.

Ellers har jeg samboer og en liten knert på snart 2 år, og venter en til (ukjent kjønn foreløpig) litt utpå nyåret. Så da spørs det hvor mye musikk man rekker å høre på. ;)

Tune in to the last.fm radio with any player: LastFMProxy
    Editado por vidarino em Ago 29 2005, 18h47
  • Re: Hvem er dere?

Jeg er en koselig liten gutt på 14 år.
    Jeg har hatt audioscrobbler en god stund, men det tok lang tid før jeg i det hele tatt orket å skaffe meg plugin. Så derfor ser oversikten over artistene jeg hører på ganske stakkarslig ut.
    Jeg begynte å interessere meg for musikk i 10-årsalderen, da jeg startet å høre på Nirvana. Senere har jeg begynt å høre på Led Zeppelin, Ramones, Clash, The Adicts, Stiff Little Fingers og mange andre band. Men det går for det meste i 70-tallspunk.
    Fritiden min bruker jeg stort sett til å være sammen med venner, høre på musikk, spille bass og spille Nintendo.

• Bor i Stavanger, er 13 år det betyr at eg går ungdomskole.
    Er opptatt av musikk og film.
    Har nesten ikke sosial liv.

Liker all slags musikk nesten, spørs hva slags humør eg e i.

• Jeg er óg 14 år og koselig. Kjempe.
    Jeg begynte å interessere meg for musikk da jeg var rundt 9-10 år, og er litt skatefreak. Litt.

Jeg elsker å fotografere natur og mennesker. Det hender jeg tegner innimellom, så det er k0z.

Jeg bor utenfor Oslo, nemlig i Akershus. <3 LUV it.
    På fritiden min gjør jeg ikke så fryktelig stort. Er mest sammen med venner, helst ute.

Jabbadabbadu, jeg kommer ikke på mer.
    Og jo! Jeg er jente. :D

▲▲▲
    ▲▲
    • Mariasha disse...
    • Usuário
    • Ago 31 2005, 21h27
    Jeg er nok enda bare videregåendeskoleelev.. Går allmenn VK2 for øyeblikket. Aner ikke hva jeg vil videre, og det bærer vel egentlig livet mitt preg av. Tilbringer egentlig dagene med å høre på musikk, se film & tv og å være litt med venner. Men mitt sosiale liv er forholdsvis ikke-eksisterende..

• Jeg liker avataren din. Den er morsom.

▲▲▲
    ▲▲
    • vidarino disse...
    • Usuário
    • Set 1 2005, 14h41
    Den avataren er faktisk fra en hysterisk morsom tegnefilm ved navn Rejected, laget av Don Hertfeld. Mer info finnes på IMDB. Anbefales på det varmeste, men den er vanskelig å finne. Det samme gjelder forsåvidt de andre filmene han har laget.

Det var dagens "little known fact". ;)

Tune in to the last.fm radio with any player: LastFMProxy
    Editado por vidarino em Set 2 2005, 8h02
    • Mariasha disse...
    • Usuário
    • Set 1 2005, 17h41
    Man lærer noe nytt hver dag :) Ante ikke det der, bare så den en plass og syntes den var litt fancy.

Fancy er et fint ord. Nesten like fint som dandy.

• Fancy er fænsi. Stylish er også et fint ord.

Takk for opplysningen, vidarino. :]

▲▲▲
    ▲▲
    • Sevnate disse...
    • Usuário
    • Set 5 2005, 15h50
    Jeg er informatikkstudent i Oslo. Sitter foran datamaskinen mesteparten av dagen, og da har jeg stort sett musikk eller TV/video på.

En torrent for Rejected-videoen ligger her, men man må altså ha en bittorrent-klient for å laste den ned.

• TucknDar disse...
    • Usuário
    • Set 5 2005, 17h31
    26-åring bosatt i Oslo, her. Jobber i barnehage, og har ikke kommet 100% i gang med last.fm ennå. Begynner å hjelpe da. Genialt opplegg, og har oppdaget endel "ny" musikk!
    Bor sammen med kjæresten min i en leilighet vi kjøpte i vår :)

• [Usuário excluído] disse...
    • Usuário
    • Set 8 2005, 8h57
    Jeg bare kjeder meg.

• Vladdus disse...
    • Usuário
    • Set 8 2005, 13h10

Joda

17år fra Haugesund, ingen jobb.. bare elev/student snublet tilfeldigvis over denne siden.. Kjedet meg.. (finner alltid masse rart når en kjeder seg) tenkte jeg kunne registrere meg..
    så her er jeg da.. Men jeg synes den Vennelista mi ser litt for tom ut.. =/ noen som vil hjelpe til?

• eirikws disse...
    • Usuário
    • Set 8 2005, 20h55
    særing på 16. går GK allmennfag. intelligent. musikalsk. frå liten rar plass på sørvestlandet.

• eirikws disse...
    • Usuário
    • Set 8 2005, 20h56
    særing på 16. går GK allmennfag. intelligent. musikalsk. frå liten rar plass på sørvestlandet.

• eirikws disse...
    • Usuário
    • Set 8 2005, 21h09
    (dobbeltposting er forøvrig noko skit :P)

• xagits disse...
    • Usuário
    • Set 24 2005, 15h45
    Jeg er 21 år gammel fyr som er ekte Oslo gutt. Er student ved Westerdals Grafisk Design i første året og liker godt å jobbe med visuelt og musikk.

Har faktisk hørseltap på begge ører, men bruker høreapparat på venstre øret for å gi meg mulighet til å høre. Det er jeg glad for!

Husker ikke hvordan jeg oppdraget Audioscrobble, men jeg skjønte rask at det hadde potesiale til å koble sammen mange folk med ulike interesse, smak og erfaringer med musikk og ikke minst oppdrage nye personer/band. Oppgraderingen til Last.fm var en kjempe pluss med flere features. Bruker Last.fm Player flittig i bakgrunnen og hører stadig noe nytt.

• 21 år gammel fra Larvik, studerer til master-grad i bygg- og miljøteknikk ved NTNU i Trondheim. Er en stooor fan av norsk elektronika, og bruker en del tid til å lete på internett etter ny musikk. Når ikke jeg er på skolen eller hører på musikk liker jeg å trene eller å ta en fisketur. Forøvrig 7 av 10 øverste artiser på lista mi er norske :-P. Litt nasjonalist skal en få lov til å være.

Snubla over Audioscrobbler ved en tilfeldighet, men kan ikke akkurat si jeg har fått så mye nytte av det :-P.

Editado por Mollusken em Out 3 2005, 19h19
    • zeeko0 disse...
    • Usuário
    • Set 27 2005, 16h03
    16 år frå sunnmøre. går musikklinja VkI
    høyrer på all slags musikk. men mest jazz
    spelar gitar og litt piano.
    diggar klassisk musikk ogso spesiellt Chopin Stravinskij og Rachmanninov
    fant audioscrobbler via musicianforums.com
    fantastisk verktøy...funne mykje god musikk herifrå

• Bad_Byte disse...
    • Usuário
    • Set 28 2005, 14h12
    Samme som "Sevnate"

The sentence below this one is true.
    The sentence above this one is false.
    • eirikdh disse...
    • Usuário
    • Set 30 2005, 9h52
    Er 21 år og student ved Høgskolen i Lillheammer. Går på film og fjernsynsvitenskap. Kjempe studium :D Ser MYE film!

Hører mye på musikk, skriver litt sangtekster, har sunget i band før og skal snart forme et nytt band.

Er her rett og slett for å få tips om musikk og for å møte hyggelige folk ;)

*Music is communication, music makes you high!*

• Gaute disse...
    • Usuário
    • Out 1 2005, 9h56

Artig sak...

Har sett flere ha dette her, så jeg tenkte jeg skulle sette opp min egen side her.

Det er en kjedelig lørdags morgen hvor det regner ute, katta vil bare sitte i døråpningen og sutre, mens min elskede bare vil sove. Så hva gjør vi?

Oppdager nok et sted på nettet hvor vi kan legge igjen noen spor av oss selv. Legge igjen litt av min personlighet, vise deler av hva jeg er. Man kan tolke mye ut av hva folk lytter til...

The world is going to the dogs...
Usuários anônimos não podem postar mensagens. É preciso fazer login ou criar uma conta para postar nos fóruns.