Belgium » Discussões

Populairste Belgische artiest op Last.fm

• jdevuyst disse...
    • Usuário
    • Jul 30 2007, 0h49

Populairste Belgische artiest op Last.fm

Belgische artiesten durven in de blaadjes wel eens opscheppen over hun buitenlandse succes. Soms lees je echter ook dat van die verhalen niks van aan is.

Dus hoe zit het nu: bestaat de mythische Famous Belgian werkelijk, en, zo ja, verdient ze haar brood in de wereld van de muziek?

Ik heb hier op Last.fm eens gezocht naar de Belgische groepen die naar mijn gevoel bekendst zouden zijn in het buitenland. En de meest gescrobbelde band die ik gevonden heb is:

1. De Dewaele Brothers, wiens plaatjes 2,343,660 keer werden gedraaid. 1,133,711 daarvan als Soulwax, 1,209,949 als 2 Many DJ's.

De bloemen mogen, althans volgens deze voorlopige resultaten, worden overhandigd door:

2. Hooverphonic, die het met een totaal van 2,218,861 scrobbles moeten stellen.

Ter verdediging van Alex Calliers (ik woon immers ook in het Waasland en ik geloof dat hij niet goed tegen kritiek kan) moet ik wel opmerken dat 2 Many DJ's voornamelijk scoort met remixes van bekende nummers.

Weet iemand een Belgische artiest die het beter doet dan een van deze twee groepen?

In elk geval: 2,218,861 lijkt me niet zo'n geweldig resultaat voor een groep met de kwaliteiten van Hooverphonic. Kan het zijn dat zij niet zo goed zijn als ik me – als Belg – voorstel? Of bestaat het probleem er misschien uit dat het bijna onmogelijk is om in Amerika succesvol te worden als je daar niet woont?

• Dreetn disse...
    • Usuário
    • Ago 5 2007, 1h08
    Beide vrees ik ... ik had trouwens verwacht dat dEUS het populairst zou wezen ... .

• lol, eddy wally heeft der maar 2085, allee, waar blijven al die chinezen en amerikanen?

ik kom met mijn scobler altijd uit bij vive la fete, dus ik dacht aan hen, ma ze halen t ook niet.

axelle red had ik ook meer van verwacht (91000)

• Praga Khan (read more)

90,771 plays scrobbled on Last.fm

oei oei oei, en die zouden bekend moeten zijn in Amerika en daarbuiten!

• Dreetn disse...
    • Usuário
    • Ago 27 2007, 10h59
    Eigenlijk klopt uw ranking niet hé, want 2 many DJ's & Soulwax zijn eigenlijk totaal verschillende (zij)projecten met enkele overeenstemmende leden.

Op die manier kan je ook Zita Swoon, Vive La Fête, Evil Superstars, ... bij de dEUS charts toevoegen.

• jdevuyst disse...
    • Usuário
    • Set 3 2007, 23h14
    @Dreetn

Mijn ranking is inderdaad voor discussie vatbaar. Maar althans ik vind ze minder totaal verschillend dan jij. :) [Update: Althans, wat de samenstelling van beide projecten betreft dan toch. De hoofdrolspelers zijn telkens de twee broers.]

@Kevin1988

Praga Khan doet het inderdaad niet zo goed. Maar als Lords of Acid hebben zij wel 489,572 plays. Voor de muziek die zij maken is dat wellicht niet slecht. Ik denk trouwens dat zij qua naam veel bekender zijn in de VS dan hun playcount doet vermoeden (enkel van K's Choice/Sarah Bettens zou ik durven zeggen dat ze beter doet).

• Ik dacht ook dat dEUS het populairst zou zijn...
    Ze waren vorig jaar zelfs headliners op SZiget!!

• Maar daar wordt ook meer over gepraat dan dat je er muzikaal van hoort vind ik

• forcom disse...
    • Usuário
    • Nov 14 2007, 17h10
    Sarah bettens doet het ook niet fantastisch met 186,860. Maar K's choice heeft wel 1,455,431 luisteraars.

• Dreetn disse...
    • Usuário
    • Nov 15 2007, 16h14
    Hooverphonic zit trouwens al bijna aan 3 miljoen luisterbeurten.

• [Usuário excluído] disse...
    • Usuário
    • Nov 17 2007, 15h43
    Die ranking klopt nie echt ten opzichte van hetgene wat je ermee wil bereiken. Als je wilt zien welke de populairste zijn in het buiteland zou je enkel buitelandse scrobbles mogen tellen, dat kan een eventueel een ander resultaat teweegbrengen. Al is dat iets moeilijker is dat toch de enige correcte manier om u probleem op te lossen

• Tsjerno disse...
    • Usuário
    • Jan 6 2008, 23h40
    Waarschijnlijk een groep die niet eens door 0,01% der Belgen gekend is maar toch meer dan 1 miljoen scrobbles heeft.

Suicide Commando

• ik was 1 van die 99.99 procent.
    Goose het kortrijkse bandje dat in recordtemo de wereld (of toch de uk,australie en Belgie) veroverde zit aan 621,163 plays. Niet mis

• henli_02 disse...
    • Usuário
    • Jan 21 2008, 20h00
    :'( Ik zou graag gewild hebben dat Ancient Rites de populairste groep was... Maar ze wouden zelf iets ondergronds blijven, en nie mainstream worden, zodat ze dicht bij hun fans konden blijven. Maar toch :p

• [Usuário excluído] disse...
    • Usuário
    • Jan 25 2008, 23h59
    Front 242 anyone? :p

• Dreetn disse...
    • Usuário
    • Jan 26 2008, 16h10
    Goose wordt wel plots heel erg groot. Tot over een maand hadden die maar 300 000 plays ofzo ... .

• Asgrimm disse...
    • Usuário
    • Mar 4 2008, 0h48
    Aborted doet het blijkbaar ook vrij goed, ik had niet gedacht dat ze al zo bekend zouden zijn.

• tima disse...
    • Usuário
    • Mar 26 2008, 19h23
    Tsjerno said:
    Waarschijnlijk een groep die niet eens door 0,01% der Belgen gekend is maar toch meer dan 1 miljoen scrobbles heeft.

Suicide Commando

Ja, Suicide Commando is in Duitsland heel hot dacht ik. Heeft op 'De Afrekening' van Duitsland (geen idee hoe het daar heet) enkele jaren geleden nog op 1 gestaan. Geen kat die die mannen kent in België

• Hooverphonic boven de 4 miljoen.. chapeau.

• Eigelijk ben ik ergens wel blij dat dEUS niet zo bekend is in het buitenland zoals ze soms wel eens laten doorschijnen...
    Arsenal kon ook wel beter vind ik --> 220,814 plays

• Borght disse...
    • Usuário
    • Jul 12 2008, 16h14
    wat misschien ook beter in rekening gebracht kan worden... de kans bestaat ook dat toevallig alle buitenlandse fans van belgische groepen last.fm niet kennen?
    En de Belgische groepen blijken live goed te scoren, wil niet zeggen dat iedereen ze ook daadwerkelijk download of de cd's koopt. Of überhaupt via de computer beluisterd.

totally
    • Bayonets disse...
    • Usuário
    • Jul 22 2008, 10h34
    Leng tche:
    655,489 plays
    maar is niet helemaal belgisch, zanger is nederlands

• bramuz disse...
    • Usuário
    • Jul 24 2008, 15h37
    Als je lokaal (viz. Belgische users only) de cijfers bekijkt, dan staat dEUS effectief als eerste Belgische Band in het lijstje (op de derde plaats, na Radiohead en respectievelijk Coldplay) van meeste beluisterde artiesten (door de Belgen dan) ;)

Voor de rest geen Belgische artiesten in dat lijstje, op Soulwax na.

The Architect is momenteel de toptrack (op de 7e plaats in de lijst van toptracks) als je kijkt op "Belgisch geluisterd door Belgen" :)

• bertos7 disse...
    • Usuário
    • Jul 31 2008, 0h18
    maiden_ACE said:
    ik was 1 van die 99.99 procent.
    Goose het kortrijkse bandje dat in recordtemo de wereld (of toch de uk,australie en Belgie) veroverde zit aan 621,163 plays. Niet mis

ze zijn dan ook de beste belgische band (in mijn ogen dan toch ^^)

• iboonen disse...
    • Usuário
    • Ago 6 2008, 9h52

Uit Italie

Ik woon al sinds meer dan 10 jaar in Italie en over Belgische bands hoor je bijna nooit, behalve dan af en toe over Deus of Soulwax op een onafhankelijke radio. Hooverphonic kennen ze wel, maar niemand weet dat het om een Belgische band gaat (ben ik zelf ook paar pas achter gekomen).
    Als ze hier al een Belg kennen dan is het Jacques Brel...

Ms. Beans
Usuários anônimos não podem postar mensagens. É preciso fazer login ou criar uma conta para postar nos fóruns.